Leerdienst zondag 25 juni
Koepelkerk
25 jun 2023

Kerkdienst Leerdienst zondag 25 juni

‘Muziek in de eredienst’ is een onderwerp dat niet alleen verbindt maar ook verdeelt. Soms is "ieder z’n smaak" de enige consensus die we nog kunnen bereiken.

Als professioneel kerkmusicus is Harry van Wijk dagelijks bezig met kerkmuziek en heeft hier veel over te vertellen.

Vaak helpt het om zaken in historisch perspectief te plaatsen, ook brengt Harry eenheid in elementen die elkaars tegenpolen lijken te zijn.

En… is muziek ondergeschikt aan het gesproken woord? Hoe verhouden combo’s en het orgel zich tot elkaar? Op welke wijze zou een gemeente een visie op muziek tijdens eredienst moeten vormen?

Deze en vele andere zaken zullen de revue passeren.

Natuurlijk is er ook bij deze leerdienst weer ruim de mogelijkheid om met elkaar en met de spreker in gesprek te gaan.

Een leerdienst voor iedereen die bijdraagt aan muziek in de eredienst… dus een leerdienst voor iedereen!