Startzondag NGK Arnhem-Koepelkerk
10 sep 2023
10 sep 2023

Kerkdienst Startzondag NGK Arnhem-Koepelkerk

Het nieuwe seizoen gaat weer van start!

Van harte welkom op deze zondag waarbij we met de gehele gemeente het nieuwe seizoen gaan beginnen!

Het is al een lange traditie dat we het seizoen starten met een startzondag of startweek. Ook dit jaar komen we op deze manier samen.

We beginnen de week met een feestelijke kerkdienst in onze eigen Koepelkerk. In deze dienst zal ds. Cornelis Hamstra voorgaan. Hij zal met ons stilstaan bij psalm 131: 'Laad mij met rust'. Tijdens de dienst zullen ook twee kleine kinderen uit de gemeente gedoopt worden. Wat prachtig om op deze manier God gezamenlijk God te ervaren, te prijzen en Zijn werk te zien.

De muzikale begeleiding van deze dienst is in handen van combo 4 en organist Henk Kiestra.

Vanwege vakantie van de koster is hulpkoster Jan Meinema de gastheer vandaag.

Er is geen kinderbijbelklas. Er is tijdens de dienst wel een crèche voor peuters in Achter de Koepel.

Tijdens de dienst zal er ook een presentatie zijn van het project 'Samen Jong'.

Na afloop van de dienst is er op het plein voor de kerk heerlijke koffie, thee, gebak en limonade om gezellig met elkaar nog in gesprek te gaan. Wat is een gemeente zonder sociaal gemeenteleven?

Om 12u is de startzondag bij de kerk afgelopen. De expositie Levenslied zal die dag voor de laatste keer te zien zijn in de omloop van 12u-17u. Ingeborg Bos en Daret Harrems zullen suppoost zijn deze middag. Ook is de kerk van 12u-17u opengesteld voor Open Monumentendag. Het zou fijn zijn als de kerk om 12u weer netjes is, zodat gasten weer ontvangen kunnen worden.

De collecte vandaag is bestemd voor Villa Klarendal.

Vergeet trouwens ook niet om in de omloop te kijken naar de kleine pop-up expositie vanwege de Open Monumentendagen over de geschiedenis van de kerk van de 12e eeuw tot de tachtiger jaren van de vorige eeuw. Een krantenartikel uit de expositie is ook hier als bijlage toegevoegd als extra achtergrondinformatie over ons prachtige kerkgebouw. Het is goed om dankbaar te zijn en ons te verwonderen dat op deze plaats al ruim 800 jaar God gezocht wordt en in Zijn naam gewerkt. Dat plaatst ons ook in een heel ander perspectief. We mogen staan op de schouders van hen die ons zijn voorgegaan in deze plaats, en mogen, als kleine mensjes in het grote geheel, het weer doorgeven aan de generaties na ons. Zoals er staat in de tekst waar ds. Hendrik H. Donker Curtius over sprak op 6 januari 1839 bij de opening van de kerk: Geeft onzen God grootheid! (Deuteronomium 32:3b Statenvertaling)

Download hier de Kidskoepel