Koepelkerk, Jansplein 60
01 jun
Koepelkerk, Jansplein 60
01 jun

Concert ‘Perle di Parma’ blokfluiten en klavecimbel door Emile ter Schegget en Tim Veldman

Welkom bij dit concert van stichting Muziekkoepel Arnhem

In het digitale tijdperk waarin we leven is het misschien moeilijk te geloven, maar wij zijn geïntrigeerd geraakt door een handschrift. Al vanaf de titelpagina nemen de woorden Sinfonie di varij autori je mee naar een andere wereld. Dit handschrift in de Biblioteca Nazionale Palatina in Parma in Italië was ooit eigendom van Paolo Parensi, evenals een collectie van werken voor blokfluit van Sammartini, Valentine and Barsanti. Dit boek bevat echter geen nette serie sonates, maar juist een bonte verzameling werken; van bewerkingen voor blokfluit van vioolsonates van Corelli, Albinoni en Vivaldi, tot unieke afschriften van composities van onbekendere meesters. Wie heeft er ooit gehoord van Ferronati of Drejer? Dit spannende repertoire laat zien dat niets onspeelbaar werd geacht voor de blokfluit en het ongepolijste karakter van het handschrift vraagt om een spontane en creatieve benadering. Emile ter Schegget (blokfluit) en Tim Veldman (klavecimbel) nemen u mee op een ontdekkingsreis naar het 18e -eeuwse Parma.

Giacomo Ferronati (fl.1750)
Sonata V à Flauto solo, e Basso in F-groot
Largo – Allegro – Largo – Allegro

Domenico Maria Drejer (ca.1680 – ca.1740)
Sonata IV à Flauto solo, e Basso in a-klein
Allegro – Adagio – Giga

Anoniem
Divertimento di Camera per Due Flauti in F-groot
Allegro – Minuetto

Arcangelo Corelli (1653 – 1713)
Sonata a Flauto solo, e Basso in F-groot
Grave – Allegro – Adagio – Allegro – Adagio – Allegro

Giacomo Ferronati (fl.1750)
Sonata à Flauto solo, e Basso in g-klein (arrangement voor klavecimbel solo door Tim Veldman)
Adagio – Allegro

Robert Valentine (ca.1671 – 1747)
Sonata I in a-klein (Sinfonie di Roberto Valentini Inglese)
Adagio – Allegro – Largo – Vivace – Allegro

Francesco Barsanti (1690-1772)
Sonata II in C-groot (Sonate À Flauto, ò Violino solo Con Basso; Per Violone ò Cembalo)
Adagio – Allegro – Largo – Presto

Vanwege de geluidshinder die het geeft, kunnen we tot onze spijt na 13.30 geen luisteraars meer toelaten.

Toegang gratis, collecte bij de uitgang.

Mis dit concert niet en zegt het voort!

Voor verdere informatie verwijzen we u naar de bijlage in deze mail en onze website www.muziekkoepelarnhem.nl.

Met hartelijk groet,

Rémy Baudet en Inja Botden namens de stichting Muziekkoepel Arnhem.

P.s. we zijn volop bezig met het samenstellen van het nieuwe jaarprogramma en het belooft heel mooi te worden!