Jubileumconcert Capella Arnhem 17 november 2018
17 nov 2018
17 nov 2018

Kerkdienst Jubileumconcert Capella Arnhem 17 november 2018

Jubileumconcert 55 jaar Capella Arnhem DV 17 november 2018. Met muziek van Philip Stopford, Otto Olsson (een primeur in Nederland!) en Jan van Dijk.

Capella Arnhem, Van Wassenaer Consort en Henk Linker, o.l.v. Jan van Dijk.

Capella Arnhem kwam al vaker met verrassende nieuwe muziek ten tonele. Tijdens dit feestelijke jubileumconcert zal zelfs sprake zijn van een dubbele première: twee prachtige werken van de Zweedse componist Otto Olsson (1879-1964) zullen worden uitgevoerd. Kom genieten van het Te Deum en zijn (Zweedse) bewerking van Psalm 121. Verder twee composities van Philip Stopford (1977), een opkomende naam in de koormuziek die zijn sporen in het kathedrale koorleven van Engeland ruimschoots heeft verdiend en nu in New York werkt. Tussen de koorwerken door zal het orkest een mooie hymn tune van Vaughan-Williams ten gehore brengen en een prachtig intermezzo op harp klinken. De avond wordt afgesloten met het mooie 'The Lord bless you and keep you' van Jan van Dijk. Kom luisteren en genieten!