Bereikbaarheid

De Koepelkerk en Achter de Koepel zijn uitstekend bereikbaar met de fiets en het openbaar vervoer. Ook met de auto kun je de kerk goed bereiken, de meeste garages zijn op slechts 5-10 minuten loopafstand van de kerk.

Fiets

Het is fijn en heel duurzaam als je de mogelijkheid hebt om met de fiets naar de kerk te komen. Je fiets kun je het beste stallen in de bewaakte fietsenstalling op het Gele Rijdersplein.

Openbaar vervoer

Ook het openbaar vervoer is een hele duurzame manier om naar de Koepelkerk te reizen. Station Arnhem Centraal ligt op 8 minuten loopafstand van de kerk. Arnhem Centraal heeft directe verbindingen met Nijmegen, Roosendaal, Utrecht, Amsterdam, Zwolle, de Achterhoek, de Betuwe en Duitsland.

Wil je liever nog korter lopen? Neem dan de bus vanaf Arnhem Centraal en stap uit op het Willemsplein. Vanaf daar is het nog slechts 3 minuten lopen.

Auto

Kom je met de auto naar de Koepelkerk, dan kun je de auto het beste in één van de parkeergarages/parkeerplaatsen van de binnenstad plaatsen. Vanaf de Centraalgarage, Musisgarage, Blauwe Golven en Trans is het 5-10 minuten lopen naar de Koepelkerk. Let op dat er op de ring rond de binnenstad een milieu zone geldt. Voor de meest actuele informatie over de milieu zone kun je kijken op Milieuzone – Gemeente Arnhem

Het is niet mogelijk om met de auto voor de kerk te komen, ook niet om mensen met een fysieke beperking uit te laten stappen. De kerk staat midden in het voetgangersgebied van de binnenstad.

Op zondagochtend kan er op een aantal plaatsen gratis geparkeerd worden tot 12u. Dit kan bijvoorbeeld bij de Sonsbeeksingel, Bothaplein en Cronjéplein. Houd zelf in de gaten wanneer de (digitale) parkeermeter moet worden ingeschakeld.

Mensen met een fysieke beperking

Voor mensen met een fysieke beperking en/of rolstoelgebruikers zijn er speciale parkeerplaatsen in en om de binnenstad:

Algemene informatie van de gemeente Arnhem:

In de Arnhemse binnenstad zijn gratis algemene gehandicaptenparkeerplaatsen en betaalde gehandicaptenparkeerplaatsen in de parkeergarages Centraal en Musis.

Kaart

Kijk op de kaart om te zien waar er in Arnhem gehandicaptenparkeerplaatsen zijn.

De gehandicaptenparkeerplaatsen zijn bedoeld voor personen die in het bezit zijn van een Europese gehandicaptenparkeerkaart.

Op straat

Met een Europese gehandicaptenparkeerkaart kan er op straat gratis geparkeerd worden op de volgende plekken:

• gehandicaptenparkeerplaatsen zonder kentekenbord
  • op alle betaalde parkeerplaatsen, mits uw kenteken is aangemeld. U moet hiervoor een extra gratis parkeervergunning aanvragen.
  • in een woonerf buiten de vakken
  • langs een gele onderbroken streep
  • in een parkeerverbod; uw auto mag op die plekken maximaal 3 uur geparkeerd staan. U moet dan wel duidelijk zichtbaar een parkeerschijf naast uw parkeerkaart leggen. Op een laden/lossen plek mag u niet parkeren.

In parkeergarages

In de diverse parkeergarages in Arnhem zijn speciaal plaatsen gereserveerd voor gebruikers van een gehandicaptenparkeerkaart. Deze plaatsen zijn echter niet gratis. Als u in een parkeergarage parkeert moet u voor het parkeren betalen.

Bron: www.arnhem.nl

Rouw-/trouwverkeer

Met de gemeente Arnhem hebben we afspraken als het gaat om rouw- en trouwverkeer. Hiervoor gelden de volgende regels:

Bij een huwelijksceremonie in de Koepelkerk mag 1 duidelijk gemarkeerde trouwauto de binnenstad inrijden en parkeren op het plein voor de kerk. De oprit van de kerk moet ten alle tijden vrij blijven voor hulpdiensten.

Bij een uitvaart vanuit de Koepelkerk mag de rouwauto met een beperkte rouwstoet de binnenstad inrijden en parkeren op het plein voor de kerk (stoet eventueel op een nader aan te wijzen nabijgelegen locatie.) De oprit van de kerk moet te alle tijden vrij blijven voor hulpdiensten. Alle voertuigen moeten duidelijk gemarkeerd worden als onderdeel van de rouwstoet, door bijvoorbeeld een zwart vlaggetje die je begrafenisondernemer kan leveren.

Bij rouw- en trouwverkeer is het altijd van belang vooraf duidelijke afspraken te hebben gemaakt met de beheerder van de kerk.

Aannemers die werkzaamheden verrichten aan de Koepelkerk

Aannemers zijn zelf verantwoordelijk om zorg te dragen voor de juiste vergunning om te kunnen laden en lossen en/of parkeren op het plein om de kerk. Tot 11u is er op werkdagen ruimte voor expeditie verkeer. Alle informatie over laden/lossen en/of parkeren is te vinden op Ontheffing rijden in het voetgangersgebied – Gemeente Arnhem