Expositie Levenslied

In de zomermaanden zal in de Koepelkerk een expositie worden gehouden met kunstwerken van Jedi Noordegraaf. Tien schilderijen tonen een reis langs menselijke emoties en ervaringen aan de hand van religieuze liederen. In de Joodse en christelijke traditie geeft het Psalmboek een open blik op het menszijn-in al zijn puurheid en met al zijn ambivalenties. […]

In de zomermaanden zal in de Koepelkerk een expositie worden gehouden met kunstwerken van Jedi Noordegraaf. Tien schilderijen tonen een reis langs menselijke emoties en ervaringen aan de hand van religieuze liederen. In de Joodse en christelijke traditie geeft het Psalmboek een open blik op het menszijn-in al zijn puurheid en met al zijn ambivalenties. Angst staat hierin naast veiligheid, geluk bestaat naast verdriet en wanhoop naast perspectief. Beelden geven een persoonlijke reflectie bij deze traditionele levensliederen en het aardse krijgt zo een verbinding met het spirituele en het Goddelijke. Jedi Noordegraaf (1976) is illustrator. Hij studeerde in 2004 af als architect aan de Artez Academie van Bouwkunst in Arnhem. Hij werkte daarna als architect, vormgever, muzikant en illustrator. In 2009 richtte hij in Ede zijn Studio Vandaar op. Jedi heeft het bij zijn werk graag over ‘Visio Divina’: vanuit de stilte kijken naar een afbeelding en door te reflecteren en te rusten misschien iets zien wat boven je eigen individuele ervaring uitstijgt. Vanaf zondag 16 juli is de Koepelkerk ’s middags open op dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag van 12u-16u. De expositie loop t/m zondag 10 september.