Hulp hard nodig!

De voedselbank Arnhem e.o. verstuurde deze brief aan kerken en geloofsgemeenschappen in Arnhem en omgeving. Ze hebben dringend hulp nodig! Geachte Heer, Mevrouw, Deze brief aan kerkgenootschappen en geloofsgemeenschappen is een bedelbrief, maar leest u alstublieft verder, want uw hulp is hard nodig. De laatste maanden melden zich steeds meer mensen bij de Voedselbank Arnhem […]

Geachte Heer, Mevrouw,

De laatste maanden melden zich steeds meer mensen bij de Voedselbank Arnhem e.o. Van bijna 1200 huishoudens in onze stad is deze groep in korte tijd gegroeid naar meer dan 1400. De redenen zijn onder meer de stijgende inflatie en de stijgende energiekosten. De Voedselbank Arnhem doet er met meer dan vrijwilligers alles aan om deze mensen wekelijks een voedselpakket te laten ophalen. Dat vraagt een uiterste inspanning, maar wordt met zorg en liefde gedaan.

Het betekent ook dat de Voedselbank zelf hogere kosten moet maken. Daarbij komt nog eens dat de levering van producten van supermarkten, waar wij erg dankbaar voor zijn, geleidelijk is afgenomen. Wij doen dan ook een uiterste beroep op publieke instanties, bedrijven, kerkgenootschappen, geloofsgemeenschappen en individuen om de Voedselbank met donaties te steunen.

Het kan zijn dat u vanuit uw organisatie de Voedselbank al jaren regelmatig en gulhartig steunt. Daarvoor zijn wij u enorm erkentelijk! En deze brief is dan voor u waarschijnlijk niet direct bedoeld. Het kan ook zijn dat u mogelijkheid ziet nog iets meer te doen, maar dat vragen wij u met enige schroom.

Alvast heel veel dank, namens de Voedselbank,

Bas Verwey, Fondsenwerver Voedselbank