Lezing Thomas Quartier in de Koepelkerk

Theoloog des Vaderlands komt op 3e Paasdag naar Arnhem Persbericht vanwege de Raad van Kerken Arnhem  ****** Prof. Dr. Thomas Quartier osb werd eind 2021 voor één jaar benoemd tot Theoloog des Vaderlands. Hij is inmiddels al geruime tijd Benedictijner monnik – thans te Leuven. Op dinsdag 19 april 2022 staan de deuren van de Koepelkerk op het Jansplein […]

Theoloog des Vaderlands komt op 3e Paasdag naar Arnhem

Persbericht vanwege de Raad van Kerken Arnhem

******

Op dinsdag 19 april 2022 staan de deuren van de Koepelkerk op het Jansplein open tussen 19.30 en 22.00 uur

Het thema van zijn lezing luidt :

“Blijven. Monastieke geluiden in bewogen tijden.”

Aan de hand van liederen en verhalen wil hij de basiswaarden vanuit zijn kloostertraditie belichten, die ook en juist in tijden van crises onze zoektocht kunnen openhouden.

Bij de lezing van Thomas Quartier komen onder andere de volgende vragen aan de orde: Wat biedt stabiliteit en harmonie? en Wat geeft kracht voor een geëngageerd leven ?

De financiële bijdrage voor deze lezing ad € 5,= is incl. koffie / thee.

Thomas Quartier is hoogleraar Liturgische & Rituele Studies aan de Radboud Universiteit Nijmegen en hoogleraar Monastieke & Liturgische Spiritualiteit aan de Katholieke Universiteit Leuven; directeur van het Benedictijns Centrum voor Liturgische Studies en onderzoeker verbonden aan het Titus Brandsma Instituut te Nijmegen.

De lezing vindt plaats onder auspiciën van de Raad van Kerken Arnhem.

******

Thomas Quartier (geb. Kranenburg [D], 1972) heeft diverse boeken op zijn naam staan zoals:

Liefdesgeboden

Heilige woede

Liturgische spiritualiteit. Benedictijnse impulsen voor klooster, kerk en wereld.