Nieuwe Profeten – theatervoorstelling met indringende vragen

Nu te zien op zaterdagavond 22 april in Arnhem Locatie: Salvatorkerk, Salvatorplein Arnhem-Zuid. Tijd: 20.00 uur. Deur open 19.15, ontvangst met thee en koffie. Kosten: Toegang gratis dankzij sponsors. Vrijwillige bijdrage welkom, QR-code aanwezig. Reserveren: Niet nodig. Kom op tijd, vol is vol.

Een groep jongeren strandt op een onbewoond eiland. Ze gaan aan de slag met survivallen, en contact leggen met de buitenwereld. Ze starten enthousiast vol goede bedoelingen maar de werkelijkheid is weerbarstig. In de avond vertellen ze elkaar verhalen rond het vuur. Ze ontdekken gaandeweg wat er werkelijk toedoet en proberen dit te verwoorden in flessenpost die ze aan de zee oevertrouwen.
Theatermaker Joyce Schoon werkte samen met zes jongeren aan Nieuwe Profeten, een muzikale tragikomedie over grote vragen: Hoe zit het met de Homo Sapiens – de wijze mens? Hoe wijs is die mens eigenlijk? Zijn we in staat om de juiste keuzes te maken voor een leefbare aarde? En heeft God
nog een beetje geduld met ons?