Over ons

We zien Jezus Christus als het grote voorbeeld, die we willen volgen. Als Koepelkerk willen we graag van betekenis zijn. We zien de Bijbel als het kompas voor ons leven. Maar zoals Jezus zich voor de mensen inzette, kon niemand het, wij dus ook niet. We zijn een gemeente van mensen, die niet beter of slechter zijn dan alle anderen.

• Nieuwsgierig hoe wij dat als kerkelijke gemeente doen? > Lees hier meer.

We komen (als de omstandigheden het toelaten) wekelijks zondags samen in de Koepelkerk op het Jansplein in Arnhem. Dat helpt ons om elkaar te helpen te geloven en Jezus te volgen. Maar we wonen wijdverspreid in de stad en daarbuiten in de regio. En we zijn met nogal veel: meer dan 1100 leden van jong tot oud (hoewel: wel veel jonge mensen en kinderen). Daarom hebben we ons georganiseerd in kleine groepen: Koepels. Ze bestaan uit ongeveer 8 adressen en die mensen wonen niet ver van elkaar in de diverse delen van de stad en de regio. In die Koepels zoeken we elkaar op, we leven mee met elkaar, maar we hebben daarbij geen verplicht programma.

Bestuur

We hebben een bestuur – de Kerkenraad – die bestaat uit een Bestuursteam en een Pastorale raad. Het Bestuursteam houdt zich bezig met bestuurlijk beleid en de Pastorale raad heeft als hoofdtaak de zorg voor elkaar in de gemeente. Zowel mannen als vrouwen kunnen lid zijn van de Kerkenraad, en die worden gekozen door de gemeente voor een periode van maximaal vier jaar. Contact met het Bestuursteam (en de kerk) leg je via scriba@koepelkerk.nl.

Landelijk verband Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt)

Als kerk horen we bij de landelijke Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt). Dat is een zelfstandige groep kerken binnen de groep van protestantse kerken. We werken nauw samen met de Nederlands-Gereformeerde kerk in Arnhem (de Kruiskerk aan de Lisdoddelaan). We zijn ook lid van de plaatselijke Raad van Kerken in Arnhem. We hebben hart voor de stad: daarom we doen mee aan het platform Hart voor Arnhem.

De Koepelkerk

Ons gebouw is een icoon in de stad. Je bent er altijd welkom, hoewel: hij wordt ook gebruikt en verhuurd voor conferenties, concerten en lezingen. Maar ook een uitvaart vanuit deze kerk is voor iedereen mogelijk. Het is een prachtig gebouw, uit de eerste helft van de 19de eeuw, neoclassicistisch. met een klassiek en waardevol orgel, dat ook regelmatig in de kerkdiensten gebruikt wordt.

• Wil je de Koepelkerk een keer huren? Klik hier voor de mogelijkheden.

Ruimte huren?

Ben je op zoek naar een mooie ruimte voor een stijlvolle gebeurtenis?

Voor informatie over de mogelijkheden en een vrijblijvende offerte kun je contact opnemen met de koster van de Koepelkerk via koster@koepelkerk.nl of tel. 06- 109 789 61.

Koepelkerk: Jansplein 60, 6811 GD Arnhem.
Achter de Koepel: Janspoort 2, 6811 GJ Arnhem.