Concert Oost Nederlands Kamerkoor
27 nov 2021

Concert Concert Oost Nederlands Kamerkoor

Het Oost Nederlands Kamerkoor zingt Brahms en Cornelius

Helaas kan het concert niet doorgaan. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het koor.

Het Oost Nederlands Kamerkoor zal op 27 november een concert verzorgen rond de componist Johannes Brahms en Peter Cornelius.

Centraal op het programma staan het Schicksalslied, opus 54 en Nänie, opus 82 van Brahms.

Verder staan er a capella werken van Brahms op het programma, zoals de Drei Gesänge, opus 42 en de Fünf Gesänge, opus 104.

Deze zijn nostalgisch van karakter met thema’s als verloren jeugd, de zomer die overgaat in de herfst en sterfelijkheid.

Van Cornelius zal het Requiem uitgevoerd worden. Een werk met, voor die tijd, ongehoorde en aangrijpende harmonieën.

In 2019 voerde het koor Ein Deutsches Requiem uit van Brahms. Het koor werd begeleid door Martje van Damme op vleugel en de wisselwerking tussen koor en pianiste bleek zo fantastisch dat we enorm blij zijn dat Martje ons ook tijdens deze concerten zal begeleiden!

Na anderhalf jaar repeteren via internet of buiten onder een afdak zijn het koor en onze dirigent Rob Vermeulen ontzettend blij om weer echt samen deze prachtige en ontroerende muziek te kunnen zingen voor publiek!

Kijk voor meer informatie op www.oostnederlandskamerkoor.nl