Theater concert
10 dec 2022

Concert Theater concert

Poulenc en de Madonna door o.a. Capella ad Fluvium en Ensemble Septime

Klassieke muziek en modern theater over het leven van Francis Poulenc ( 1899 – 1963) een van de belangrijkste componisten uit de twintigste eeuw.

Het concert begint op het moment nadat zijn grootste vriend Pierre-Octave Ferroud tragisch is overleden. Dit betekent een keerpunt in zijn leven.

In het Franse bedevaartsoord Rocomadour vindt hij troost bij de Zwarte Madonna die daar wordt vereerd. De componist en moeder Maria vinden elkaar in hun ervaringen met verdriet en ‘anders zijn’.

De pelgrimage inspireerde Poulenc tot een van zijn mooiste stukken: de “Litanies à la Vierge Noire”.

Een lichte vrolijke kant heeft Poulenc altijd gehouden, maar zij werd verrijkt met een nieuwe diepgang.

Zangers van Cappella ad Fluvium, musici van Ensemble Septime o.l.v. Peter-Paul van Beekum, en enkele acteurs onder regie van Lise-Lott Kok laten u verschillende periodes uit zijn leven meemaken.

Muziek die u zult horen zijn o.a. van Poulenc, Britten, Ferroud, Stravinsky en Palestrina

De theaterconcerten zijn op:

10 december in Arnhem, in de Koepelkerk, Jansplein 60 om 20 uur

17 december in Wageningen, in de Grote Kerk, Markt 1 om 20 uur Kaarten € 17,50 in de voorverkooop via www.adfluvium.nl € 20 aan de zaal ,

€ 12,50 CJP/studenten