Benefietconcert Chamber Ensemble Kyiv
21 aug
21 aug

Concert Benefietconcert Chamber Ensemble Kyiv

Het Chamber Ensemble Kyiv, een vooraanstaand ensemble in dienst van het National House of Music in Oekraïne, kondigt met trots een reeks van 10 concerten aan in Nederland. Het ensemble zal werken vertolken van componisten zoals Shalygin, Almashi, Silvestrov en de pianokwintetten van Schumann, Dvorák en César Franck.

Door de impact van oorlog zijn de musici van het ensemble over heel Europa verspreid geraakt. Een aantal van hen vond hun weg naar Nederland, waar zij in de afgelopen 2 jaar samen met gastmusici al verschillende benefietconcerten hebben gegeven. Nu het ensemble weer compleet is met nieuwe leden, zetten zij hun artistieke missie voort met een vaste serie concerten in de prachtigste concertzalen van Kyiv.

Met deze benefiet tour in Nederland ondersteunt het Chamber Ensemble Kyiv de humanitaire hulp aan hun thuisland. De opbrengsten van de concerten zullen worden gedoneerd aan NL4UA, een organisatie die zich inzet voor humanitaire hulp aan Oekraïne.

Deze tour wordt mogelijk gemaakt door Stichting Soloveyko, met steun van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie en in samenwerking met het National House of Music.

Meer informatie, klik hier