Airborne Arnhem – Kleur de stad!

Als kerk zijn we op verschillende manieren verbonden aan onze stad en daarmee ook aan de geschiedenis in onze regio. Jaarlijks herdenken we de Slag om Arnhem. We eren en gedenken dan diegenen die hebben gestreden voor onze vrijheid. Met elkaar houden we het besef levend van de impact van de Tweede Wereldoorlog en samen […]

Als kerk zijn we op verschillende manieren verbonden aan onze stad en daarmee ook aan de geschiedenis in onze regio. Jaarlijks herdenken we de Slag om Arnhem. We eren en gedenken dan diegenen die hebben gestreden voor onze vrijheid. Met elkaar houden we het besef levend van de impact van de Tweede Wereldoorlog en samen staan we stil bij het leven in vrede en vrijheid.

Onlangs is onze kerk benaderd door de organisatie van de Herdenking 80 jaar Slag om Arnhem met de vraag of de gevel van de Koepelkerk in september gebruikt mag worden als projectiescherm voor een zogenaamd community kunstproject. Op een aantal plaatsen in Arnhem gaan met grote projectoren in de avonden afbeeldingen getoond worden op gebouwen. Het stadhuis en het station worden gebruikt om historische afbeeldingen te projecteren. De bedoeling is dat op de Koepelkerk bij het thema passende kleurplaten worden geprojecteerd. Iedereen -van alle leeftijden!- kan hieraan meedoen en een tekening aanleveren.

Welk Airborne verhaal heeft op jou de meeste indruk gemaakt? Welke boodschap wil jij delen? Kleur mee en lever jouw kunstwerk uiterlijk 21 augustus in.

Via de link kun je naar de site waar je de kleurplaat kunt downloaden en als je het af hebt weer kunt uploaden.

Link naar Kleur de Stad