Kindercrèche

Op zondagochtend is er tijdens de beide diensten crèche voor kinderen vanaf ongeveer 1,5 jaar (uitgangspunt is dat ze moeten kunnen lopen). De opvang vindt plaats in het pand Achter de Koepel aan het Jansplein 37. De kinderen kunnen hier vanaf een kwartiertje voor de diensten beginnen terecht. Je wordt verzocht de kinderen na afloop van de dienst direct weer op te halen, voordat je zelf aan de koffie/thee gaat.

Spelregels kindercrèche

De kinderen kunnen zich vermaken met vele soorten speelgoed. De ruimte is met een schuifwand in tweeën te delen, waardoor er een afgeschermde plek kan worden gecreëerd voor rustige activiteiten zoals tekenen en (voor)lezen.
Als een kind nog niet uit een gewone beker kan drinken, is het de bedoeling dat ouders hun kind drinken meegeven in een fles/tuitbeker. Wil je wel de naam van uw kind op de beker zetten? Ook als je een tasje met luiers etc. meegeeft, graag even de naam daarop vermelden.

Als je als ouder jouw kind naar de crèche brengt, kun je een van de oppassers aanspreken over het verloop van het crèchegebeuren. Zij zullen je graag van dienst zijn. Voor informatie en ‘spelregels’ kun je ook terecht bij de coördinatoren.

Ouders die hun kind regelmatig naar de crèche brengen, worden geacht mee te draaien in het oppasrooster (2 à 3 keer per halfjaar). Jongeren kunnen vanaf ca. 11 jaar (groep 7/8) meehelpen in de crèche. Zij kunnen zich hiervoor aanmelden bij de coördinatoren.

In verband met de beschikbare ruimte is het helaas niet toegestaan buggy’s of wandelwagens binnen te zetten, ook niet in de kerk zelf. Desgewenst kun je jouw buggy/kinderwagen vóór de ingang van de crèche, onder de poort (dus overdekt), vastzetten aan het hek of aan de fietsenstalling.