Kunstveiling

Afgelopen zomer hebben wij en velen gasten mogen genieten van de expositie Levenslied. Deze expositie heeft op velen indruk gemaakt. Negen van de kunstwerken gaan in de verkoop. Op 22 januari zullen de kunstwerken onder de hamer gaan. De volledige opbrengst is ten bate van de financiële actie van de Koepelkerk. De veiling omvat de kunst rondom de volgende psalmen:

Psalm 1

Psalm 23

Psalm 25

Psalm 27

Psalm 51

Psalm 56

Psalm 84

Psalm 131

Psalm 150

Er is nog een tiende kunstwerk, psalm 12. Dit kunstwerk is echter uitgeleend uit privébezit, deze zal dus teruggaan naar de eigenaar.

Hoe werkt het?

Tot en met zondag 21 januari kunnen de kunstwerken bekeken worden in de omloop van de kerk. Zo kan iedereen zich een goed beeld vormen van het aanbod. Op 22 januari zal van 20.00u-21.30u een online veiling zijn waarbij de kunstwerken per opbod verkocht zullen worden. We willen dit bewust online doen, om zo iedereen de gelegenheid te geven biedingen uit te brengen, maar ook om te zorgen dat de ‘linkerhand niet weet wat de rechterhand geeft’. De veiling is alleen open voor gemeenteleden. Behalve dan bij het team die de veiling organiseert blijven biedingen en bieders anoniem.

Vanaf vrijdag 19 januari tot en met zondag 21 januari 16.00u is er de mogelijkheid om op een of meerdere kunstwerken een startbod uit te brengen. Biedingen beginnen vanaf €150. (Ter indicatie: de nieuwprijs van deze kunstwerken is €267) Het hoogste binnengekomen bod per kunstwerk zal het startbod worden tijdens de veiling op maandagavond 22 januari. Mocht er geen startbod uitgebracht zijn op een kunstwerk, dan zal het startbod op maandagavond €150 zijn.

Op zondagavond 21 januari zal via Scipio per kunstwerk het startbod bekend worden gemaakt. Op die manier kan iedereen zich goed voorbereiden op de veiling de dag erna.

Op maandag 22 januari zal via Scipio een link worden gedeeld van de livestream. In de kerk zal er een veilingteam zijn die de objecten zullen tonen en die de biedingen bij zullen houden. Het geheel zal geleid worden door veilingmeester Gert Dam. Biedingen kunnen enkel gedaan worden via whatsapp via nummer 06 10978961

Mocht hetzelfde bod meerdere malen worden gedaan, dan zal er gekeken worden wie het eerste geboden heeft. Dit bod telt. De bieder zal hierover geïnformeerd worden. De andere bieders zullen een reactie krijgen dat hun bod niet kan worden geaccepteerd, maar dat ze wel een hoger bod mogen doen.

Het startbod is voor alle kunstwerken €150. Biedingen gaan met een verhoging van minimaal €10. De veilingmeester bepaald wanneer de veiling per object gesloten wordt. Dit wordt met een hamerslag aangeduid. Eventuele biedingen die op dat moment of later binnenkomen, zullen niet meer in behandeling worden genomen.

Bij het plaatsen van een bod gaat de bieder akkoord met een aankoopverplichting als dit bod het hoogste bod blijkt te zijn. Bieden mag alleen als de koper 18 jaar of ouder is.

Niet iedereen zal elk kunstwerk willen kopen. Vandaar dat we een planning hebben gemaakt van wanneer welk kunstwerk onder de hamer gaat.

• 20.00u-20.30u: psalm 1, 23 en 25
  • 20.30u-21.00u: psalm 27, 51 en 56
  • 21:00u-21.30u: psalm 84, 131 en 150

Het kunstwerk zal gratis thuis worden afgeleverd als de betaling is verwerkt.

De volledige opbrengst van de veiling komt ten goede voor de financiële actie voor de kerk.