Naber-orgel na WO2

Recente geschiedenis

Kerk en orgel hebben forse schade opgelopen in de Tweede Wereldoorlog, herstel vond plaats in 1948. De firma Sanders herstelde het orgel met als uitgangspunt het oorspronkelijke Naber-orgel.
In 1958 kocht de Gereformeerde Kerk vrijgemaakt het gebouw. In 1973 was de staat van het orgel slecht, het stond toen ook niet op de Monumentenlijst. Het orgel is door vrijwilligers gerestaureerd en werd in 1978 opgeleverd, het instrument is hersteld in de stijl van Naber en werd weer opgenomen op de Monumentenlijst.
De Trompet 8′ en de Flute Travers werden nieuw gemaakt naar voorbeeld van het orgel in de Hervormde kerk te Warnsveld, de Dulciaan 8′ werd gemaakt naar voorbeeld van het instrument in de Sint Joriskerk in Amersfoort. De Sexquialter is gehandhaafd.